You have to register to be able to see this link. Register HERE!
If you are already a member please log in! If you still you are not able to see the link you need to activate your account or an administrator need to activate your account!
- Taxa Oxigen a fost adoptata
- Pentru masinile sub Euro 3 este de 15 lei pe zi
- Masinile Euro 3 si Euro 4 vor plati 5 lei pe zi
Consiliul General al Municipiului Bucuresti tocmai a votat asa-numita taxa Oxigen. Incepand cu 1 ianuarie 2020 o vor plati toate masinile sub Euro 4 iar masinile cu norma de poluare Euro 0, 1 sau 2 nu vor mai avea acces in centrul orasului.
Taxa care ii obliga pe soferii de masini poluante sa plateasca daca vor sa mai circule cu ele in Bucuresti a starnit multe controverse in ultimele zile.
In ciuda tuturor insa, Gabriela Firea nu s-a lasat induplecata iar Consiliul General al Municipiului Bucuresti tocmai a votat introducerea taxei Oxigen. Proiectul a trecut cu cele 31 de voturi ale consilierilor PSD ALDE, grupurile PNL si USR votand impotriva acestei viniete.
Asadar, incepand cu 1 ianuarie 2020, masinile cu norma de poluare non-Euro, Euro 1, Euro 2 si Euro 3 vor putea circula in Bucuresti (de luni pana vineri in intervalul 07:00 - 22:00) numai in urma achizitionarii unei viniete Oxigen. Soferii cu masini Euro 4 vor putea circula in capitala fara sa plateasca pana in 2021.
Pentru masinile sub Euro 3, pretul vinietei este de 15 lei pe zi iar pentru cele Euro 3 si Euro 4 - 5 lei pe zi.
Masinile non-Euro, Euro 1 si Euro 2 vor fi insa interzise in centru, denumit si Zona de Actiune pentru Calitatea Aerului (ZACA), un perimetru delimitat de Piata Victoriei - bd. Iancu de Hunedoara - sos. Stefan cel Mare - str. Polona - str. Mihai Eminescu - str. Traian - bd. Nerva Traian - bd. Gheorghe Sincai - str. Lanariei - Calea Serban Voda - bd. Marasesti - str. Mitropolit Nifon - bd. Libertatii - Calea 13 Septembrie - sos. Pandurilor - sos. Cotroceni - Splaiul Independentei - str. Stirbei Voda - str. Berzei - str. Buzesti - Piata Victoriei.
Potrivit unui amendament propus de ALDE si aprobat, masinile noneuro, Euro 1 si Euro 2 nu vor mai avea voie deloc in Bucuresti din 2022, iar pentru cele Euro 3 restrictia este valabila din 2024.
Masinile prietenoase cu mediul inconjurator, adica hibrid, electrice, Euro 5 si Euro 6 nu vor avea niciun fel de restrictie.
In acelasi proiect se mai arata ca soferii care nu vor achizitiona vinieta corespunzatoare vor primi amenzi cuprinse intre 1.500 si 2.000 de lei. Aplicarea sanctiunilor va fi facuta atat de politisti si politisti locali, cat si de imputerniciti ai primarului general. Ce-o insemna asta...nu stim.